Habib Umar Bin Hafidz Bergetar Saat Mengabarkan Ikatan Dajjal Telah Lepas



"Bacalah dan wajibkanlah bagi diri kamu membaca surah al-Kahfi sebelum tidur, sekiranya kamu tidak mampu untuk membaca kesemuanya, bacalah 10 ayat terawal dan terakhir surah tersebut. 8 orang ulama dari Yaman telah bermimpi bahwa ikatan Dajjal telah dibuka oleh Allah di tempat kurungannya."
Tubuh Habib Umar sangat bergetar ketika menyampaikan perkara ini.

Sesungguhnya Rasulullah Shallallahu alaihi wassalam begitu risau terhadap umat Baginda sehingga Rasulullah Shallallahu alaihi wassalam meminta kita berdoa dihindari dari fitnah Dajjal di dalam solat dan di luar solat.

Rasulullah Shallallahu alaihi wassalam juga meminta kita semua berdoa agar tidak bertemu dengan saat ketibaan dajjal karena pada saat itu hanya orang-orang yang kuat imannya saja mampu untuk menghindari fitnah Dajjal.

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan-MU dari azab Neraka, dan dari azab kubur, dan dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari kejahatan fitnah al-Masih ad-Dajjal.” (Muttafaqun `alaih)

Menghafal 10 ayat awal dari surah Al-Kahfi.

“Barangsiapa yang menghafal sepuluh ayat daripada awal surah Al-Kahfi, pasti terlindung daripada Dajjal.”
(HR Muslim 809)

Mengamalkan membaca surah al-Kahfi pada setiap hari Jumaat.

“Barangsiapa membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat, niscaya dirinya terpelihara hingga delapan hari, daripada segala fitnah yang melanda, dan jika keluar Dajjal sekalipun, dia akan terpelihara daripadanya.” (Al-Dhurr al-Manthur oleh al-Suyuti 5:355)

Menjauhkan diri dari berjumpa dengan Dajjal jika mengetahui Dajjal sudah keluar. Atau tinggal di Makkah atau Madinah karena Dajjal tidak dapat memasuki 2 kota suci tersebut.

“Barang siapa mendengar ada Dajjal maka hendaklah ia bersembunyi darinya. Demi Allah ada seseorang yang mendatanginya dan dia mengira bahwa ia beriman lantas dia mengikutinya kerana banyak syubhat atau kesamaran yang menyertainya.” (HR Ahmad, Abu Daud dan Hakim)

“Tidak ada suatu Negeri pun yang tidak akan dimasuki Dajjal kecuali Makkah dan Madinah.” (HR Bukhari)

Semoga Allah `Azza wa Jalla memelihara kita dari fitnah Dajjal dan memasukkan kita bersama golongan hamba-hamba yang diridhai-NYA, aamiin...

Allahumma Shalli 'Alaa Sayyidina Muhammad Wa 'Alaa Aali Sayyidina Muhammad.

0 Response to "Habib Umar Bin Hafidz Bergetar Saat Mengabarkan Ikatan Dajjal Telah Lepas"

Post a Comment